Szarvas - Mini Magyarország

Szarvas

Mini Magyarország makett park
5540 Szarvas, I. Külterület 9.
http://www.minimagyarorszag.hu/

dsc_1460.JPG

Ránézésre egy teljesen akadálymentes helyen járunk. Szerintem érdemes meglátogatni, a kb. 1 méteres makettek részletesen ki vannak dolgozva, néhol még a fal omladozása is látszik.
A bejáratnál van mozgássérült parkoló, a kitárt kapuk várták a kíváncsi vendégeket. Mivel hétköznap volt, és tél nem volt nagy a tolongás, de így is voltak rajtunk kívül páran. A kasszánál rendesen lehet látni mindent. Az Arborétumba egy mozgássérült kapun tudunk bemenni. Itt van mellékhelység, kis kávézó és a zöld terület. A mozgássérült mellékhelység be volt zárva, és végül sajnos elfelejtettem megkérdezni, hogy van-e hozzá kulcs, működik-e. De feltételezem igen. A női mellékhelységbe egy szélesebb székkel is simán befértem, és magára a wc-re is át tudtam huppanni, bár ez már részben köszönhető a hosszú karjaimnak. A csapot is használatba tudtam venni. A makett parkhoz kívülről lehetett bemenni. Egy csengőt kellett megnyomni (amit alig értem el). A befelé nyíló kapun és nagyobb köves murván közelíthettük meg a kiállítást. Sajnos végig ilyen az út, úgyhogy elkél a segítség, én – bár nem a saját kocsimmal voltam – sokszor nem tudtam egy tapodtat sem mozdulni. A legtöbb helyen elég széles az út, bár nem mindenhol férne el két kerekes székes egymás mellett. Középen sajnos egy lépcsős kilátó van, ahonnan felülről meg lehet kémlelni az egész kiállítást. Én nem igazán ajánlom az ide való feljutást.. Maximum 2 ember segítségével.
A kis épületek nagyszerű élményt nyújtanak. Felfedezni, melyik városból valóak. Vannak határon túli remekművek is. Mindenhol kis tábla ad leírást az egyes makettekről, néhol található egy gomb is, aminek megnyomásával különböző dolgok történnek. Néhol egy szellem bukkan elő, néhol a harangjátékot hallhatjuk. Van vasúthálózat és hajózás is.
Amikor mi voltunk nem működött minden és nem volt minden a helyén, így kedvezményes jeggyel mehettünk be, de így is csodás élmény volt!  Szívesen ajánlom, csak szerintem érdemes segítővel érkezni az út miatt.
Amit láttam az Arborétumból ott rendes úton lehetett körbe nézni. De mi nem néztünk szét, mert ebben a szezonban nem nyújt nagy élményt.

Tervezek még visszamenni Szarvasra, de úgy gondoltam addig is megosztom ezt a kis részt veletek! :)

dsc_1399.JPG

dsc_1409.JPG