Tamási Termálfürdő

Tamásit sajnos csak autóval lehet megközelíteni. A vasút igen messze van. A buszokból pedig nincs alacsonypadlós - legalábbis az internet szerint.

Tamási Termálfürdő

7090 Tamási, Hársfa utca 3.
http://tamasifurdo.com/

Egy kis lejtőn lehet lemenni a parkolóhoz. A bejárathoz közel van mozgássérült parkoló. A pénztárnál ki vannak írva a jegyárak. Nincs mozgássérült kedvezmény, viszont az árban benne van a szauna is. A pult alacsonyan van. Van mozgássérült bejáró. Szekrényszám leolvasót nem találtam alacsonyan, én éppen, hogy elértem kinyújtott kézzel. Alsó szekrényt kaptam, amibe kényelmesen be tudtam pakolni a ruháimat. Van két mozgássérült öltöző és mellékhelyiség, zuhanyzóval. Jól felszereltek, de pl. a zuhanyzóhoz nincs szék egyáltalán. A csapnál nagyon fröcskölt a víz. Az egyik wc ajtót nem tudtam bezárni. A szekrényektől először az öltöző helységbe, majd a wc-hez érkezünk, a következő ajtó a lenti medence térbe nyílik és a szaunát is innen bentről tudjuk megközelíteni. Az élménymedence vízébe rámpa vezet be, amihez van külön kerekesszék, ami vízálló - az úszómestertől kérhetünk segítséget a használatához - vagy lépcsőn tudunk bemenni, esetleg a medence széléről ugrani. A csőcsúszdához sok lépcső vezet fel. A szauna világnál, szélesebbek az ajtók, mint máshol, így simán be lehet gurulni a szaunába és átülni a padra. Zuhanyzó van utána, vagy egy merülős medence is – ami nem az a tipikus hideg víz, és ki van elé írva, hogy előtte zuhanyozni kötelező... - én ebben hűtöttem le magam. A kinti részhez nem találtam így téli szezonban akadálymentes kijáratot. Viszont a lábmosó mellett van elég hely, hogy ki tudjunk menni az ajtón, csak azt a pár növényt kell egy kicsit arrébb rakni. Odakinn télen két gyógyvizes medence üzemel. Itt is lépcsőn lehet bejutni, vagy a medence széléről kényelmesen lehet csobbanni, vagy kijönni. Itt kinn nincs sehol sem akadálymentes mosdó, viszont a gyógyvizes fedett résznél én befértem az egyik női fülkébe, csak az ajtót nem lehetett rám csukni. Kicsit körbejártuk a kinti részt, használhatóak szerintem azok a medencék is amik nyáron működnek. Az épületen belül, ha a szekrényektől arra indulunk, mint amerre mindenki más, egy lift lesz velünk szemben. Ezzel tudunk felmenni az első emeletre. Innen jobbra étkező helyiség van, székekkel, asztalokkal. Balra pedig a lábmosó után gyógyvizes medencék. Nézelődtem, hogy lehet kikerülni a lábmosót, de sehogy. Így kísérőim segítettek átmenni rajta. Itt a gyógyvizes medencék pereme majdnem az ülésmagasságommal egy szintben van, így könnyedén át tudtam menni a vízbe. Kifelé menet megláttam a beemelőt és az úszómestert. Tőle kérdeztem meg, hogy nem lehet-e valahogy akadálymentesen megközelíteni ezeket a fenti medencéket. Van egy mobil rámpa itt nála, amit le tud tenni, szóljak bármikor, ha jövök. Valóban így van, ki is próbáltam, meg később a mobil beemelőt is. Viszont, ha a lift felől jövünk nem igazán látni az úszómestert, így ha nem látjuk, érdemes megkérni valakit, hogy szóljon neki, mert amúgy segítőkészek. Itt fenn is van büfé, ami szintén nem magas pultos, és kinn az udvaron is van egy, ami kicsit régebbi, de használható.
Pár apróságot leszámítva, szerintem ez az egyik leginkább akadálymentes fürdő Magyarországon.

 

0df5c34808faa82cd7cbad1100d734fc_jpg.jpg

A kép az internetről van.