Kalocsa

Kalocsa, szép, nyugodt kis város. A sétáló utcája hangulatos, az utcákon lehet közlekedni, sok helyen – ha nem is túl szabályosan – de meg vannak csinálva a padkák. Mi sokszor az úttestet választottuk a gyér forgalom és a két sávos, egy irányú utcák miatt. A folyó felett többször is átmentünk hidakon, ezeknél sem találkoztunk lépcsővel, vagy egyéb kellemetlenséggel.

 

Pilvax Hotel

6300 Kalocsa, Szent István király út 21.
http://pilvaxhotel.hu/

Először is a válasz e-mail-ük:
Hotelünk teljes mértékben akadálymentesített, kerekesszékkel könnyen megközelíthető minden közösségi helyiségünk. 
Közvetlen az akadálymentesített bejáratunk mellett található egy akadálymentesített szoba, melyben a bútorok és a fürdőszoba is ennek megfelelően lettek kialakítva. 

Tapasztalatom:
Kedves, udvarias, figyelmes személyzet. Előre jeleztem, hogy szeretnék fürdető széket a zuhanyzóba, volt bekészítve, mire jöttünk. A 4 csillag helyett, 3 fogadott minket, de a szoba modernsége, a képek a falon, az egész kinézete, a gyönyörű pázsit, a szauna igazán elfeledtette velünk ezt az apróságot. A mozgássérült parkoló, a bejárathoz legközelebb található. Nagyon lankás, szinte észrevehetetlen emelkedő vezet a bejáratnál lévő széles ajtóhoz, vakvezető sáv is mutatja a helyes utat. Minimális küszöb után, jobbra található a recepció. Itt a pult nagyon magasan van, esély sincs rá, hogy meglássanak, viszont kétoldalt be tudsz kukucskálni, van e itt valaki. Bármily meglepő, lesz! :) De, ha csak szólsz, akkor kedvesen ki jönnek és bármi ésszerű kérdésre válaszolnak, türelmesen. Itt a hallban van pár ülő alkalmatosság dohányzóasztalokkal. A kihelyezett szórólapok – amik a falon foglalnak helyet – is elérhető magasságig nyúlnak fel. A hallból nyílik a társalgó és az étkező is. Mindkettő helyiségbe be lehet könnyedén férni. Nekem a reggelihez, már előre kivettek egy széket, hogy kényelmesen oda tudjak gurulni az asztalhoz. A lábam befért az asztallap alá és az asztal lába sem volt útban. ;) A svédasztal alacsony volt, könnyedén elértem az ételeket, italokat, tányérokat. A folyóson 1 jól felszerelt, nagy légterű mozgássérült wc is volt, a női és férfi mellett. A pincéhez és az emeletre lépcsők vezettek. A földszinten az 1-es szobát foglaltuk el mi, ami kimondottan mozgássérült szobának hirdette magát. Ahogy elkanyarodott a folyosó még körülbelül 3-5 szoba volt ezen a szinten.

A szobánk ajtaját nehezen tudtuk kinyitni a kulccsal, a becsukás is kétkezes művelet volt. Ezt leszámítva minden príma! A bejárati tolóajtó könnyedén fél ujjal kinyitható, csak úgy siklik a sínen! Bent van elég hely, nem túl tágas, de elegendő. Első, amit megláttam, hogy a fal két oldalánál egy-egy szimpla ágy található. (Pont erre nem figyeltem?) Mire a recepciós már mondta is, hogy ezek sínen vannak, csak úgy gondolták így jobban odaférek hozzá, de úgy alakítjuk, ahogy szeretnénk, csak szóljunk. Egyből csináltunk egy kétszemélyes ágyat az egyik falhoz tolva. Így lett a legtöbb helyem elférni. Az olvasó lámpák sincsenek teljesen odarögzítve, a fejrésznél bárhova tudod mozgatni. Nagyszerű! Az asztal alá könnyedén be lehet férni, a hozzá tartozó két szék is mobil. A szekrényen nincs sehol kilincs. Meg kell nyomni és kinyílik, mind a fiókok, mind az ajtók. Az ajtókat picit magasabban kell benyomni, és a felső rész nem elérhető számunkra. De az alsó remekül használható. A szekrénybe épített tükörben a kb. a lábadig tudod látni magad (ha nem pakolsz elé). Az erkély ajtó is modern könnyedén nyitható, és az előtte lévő sötétítő is nagyon praktikusan van megcsinálva, csak egy madzagot kell görgetni, és így kis mozdulattal lehet sötétet vagy világosat csinálni. A lámpa kapcsolók is alacsonyan találhatóak és a termosztát is, amivel a szoba hőmérsékletét tudod szabályozni. A fürdőszobában is van elég hely mindenhez. A wc mellett két oldalt kapaszkodó található. Mivel a zuhanyzó a wc-hez közel helyezkedik el, ahhoz is mindkét oldalt van kapaszkodó rúd. A wc normál magasságú, mellette egy kis billenős tetejű szemetes foglal helyet. Amint már említettem a zuhanyzónál egy bekészített szék volt, ami négy lábon egy lyukacsos masszív műanyag lapnak felelt meg. Nekem alkalmas volt, így nem érdeklődtem meg, hogy háttámlás, karfás van-e. A zuhanyzós víz az elfolyóba hagyja el a fürdőszobát. Arra lejt a talaj, de így is az egész fürdő vizes lesz. A csap alá befértem, a nagy kagyló elősegítette, hogy ne fröcsköljem le magam. A szappan kényelmes magasságban és a kéztörlő is elérhető. A csap kézzel könnyedén nyitható. A tükör a klasszikus módon mozgatható fel-le, hogy láthassuk magunkat a talpunktól a fejünk tetejéig, viszont a kísérőnknek se kelljen hajolgatni. J Törölközőtartó az ajtón lévő kapaszkodó (ami a becsukást is segíti) illetve a radiátoron lehetséges, aminek a tetejére már nem tudtam feldobni a sajátom, de a köztes csövekre könnyedén fel lehet akasztani, akár egy fürdőruhát is. A fürdőszoba ajtaja, széles és kifele nyitható. 

A szauna sajnos az emeleten található. Kb. másfél emeletnyi lépcsőzés után – nagyjából két ember fér el kényelmesen egymás mellett rajta – megérkezünk a szauna részre. A nagy üvegajtó után, a pihenőben két nyugágy és 4 fa szék fogad minket. A szauna átlagos méretű ajtaja kifelé nyílik. Bent nagyobb hely és két szint vár minket. A melegedés után zuhanynál tudod lehűteni magadat, 2 személynek van hely egymás mellett, egy nagyobb küszöbbel.  Tudsz váltani a klasszikus zuhanyrózsa használat és a már fejed fölé erősített vízzuhatag között.
A pincébe én nem mentem le.

Én nagyszerűen éreztem magam! A szauna használatát kivéve, nagyon komfortos a szálloda.

 

Asztrik Panzió

6300 Kalocsa, Szentháromság tér 4.
https://szallas.hu/asztrik-panzio-kalocsa?gclid=CjwKEAiAg5_CBRDo4o6e4o3NtG0SJAB-IatYhZ5vNf8yZXkdbZBY_5MkvEkK0I9qLfMHblv9UlB3XBoClu7w_wcB

Ebbe a panzióba mentünk volna eredetileg.
A válasz e-mailjük:
Köszönjük az érdeklődést, de sajnos a kért időpontban már teltházas a panziónk.
A panziónk nem akadálymentes,  de kerekes székkel az étterem és a szobák is könnyedén megközzétehetők, de kialakított mozgássérült szobánk nincs.

Kívülről ránézésre teljesen akadálymentesnek tűnt. Nem mentem közelebb.

 

Kalocsai Porcelán Manufaktúra

6300 Kalocsa, Malatin tér 5.
http://www.porcelanfesto.hu/page.php?uzemlatogatas

Válasz e-mail:
Az akadálymentesítést meg tudjuk oldani. Jöhetnek nyugodtan.

Könnyedén megtalálható az épület. Két lépcső fogadott minket, majd ahogy kinyitottuk az ajtót még 3. Nem sok, de van! Ezeken túl már tág értelemben akadálymentes volt minden. J A jegypénztárhoz egy szűk ajtón lehet bejutni, ami egyébként harmonika ajtós. Én befértem rajta, de szinte centizve. Bent a pult magasan van, de lát az eladó, mert ő egy szinttel feljebb áll. Itt található a kis shop is, ahol helyi készítésű gyönyörű porcelánokat lehet vásárolni. Itt bent a szintkülönbség egy normális rámpával van áthidalva. Bármit kényelmesen meg tudtam nézni és az eladó is segítőkész volt. A gyárlátogatás egy szinten történik, se egy lépcső, se egy küszöb nem szegi kedvünket. Az már persze csoporttól függ, de akikkel én voltam, nagyon figyeltek rám, (és a gyerekekre), hogy mi álljunk elől, hogy jól lássunk és előre engedtek mindig, úgy, hogy elférjek. A látogatás vezetőnk is figyelt és mindent úgy mutatott, hogy én is lássam rendesen. Ki szerettük volna próbálni a festést, de késői időpontban érkeztünk, meg be kellett volna jelentenünk előre a szándékunkat. Így is kipróbáltuk, csak nem küldték el nekünk, amit csináltunk, mert nem volt elég idő egy teljeset elkészíteni. Éppen befértem az asztalhoz, a szék arrébb lett rakva, így könnyedén tudtam festegetni. Nem is olyan könnyű, bár a sablon nagy segítség!
A mellékhelység is szintben található, kis küszöbbel, de nagy ajtóval. Nagy tér van benn, ahol szembe a férfi jobbra a női mosdó található. A wc normál magasságú, a csap alá befértem, a szappan is elérhető. A tükör magasan található. A közös helyen meg lehet törölni a kezed és még kijjebb egy kuka is elhelyezkedik, billenős tetővel.
Érdekes volt!
dsc_7575.JPG

 

Kék Duna Vendéglő

6300, Kalocsa, Külterület HRSZ 0706
http://kekdunavendeglo.hu/


Válasz e-mail:
Az étterem akadálymentesített, valamint rendelkezünk Mozgáskorlátozottaknak külön mellékhelységgel.

Kalandos utunk volt, de amúgy bicikli út vezet ki Kalocsától a Vendéglőhöz. A Vendéglő előtt a parkoló kavicsos, de közlekedhető. Mi naplementében érkeztünk, úgyhogy semmi másra nem figyeltem. Viszont semmibe nem is ütköztem befelé menet. J Kedvesen fogadtak minket. Egy ablak melletti asztalt választottunk. A panoráma kilátás gyönyörű, de nekem csak a felső felét látni. Egyből kiszedtek pár széket, így könnyedén odagurultam az asztalhoz. Egy csocsó is van hátul, amivel a saját székemből tudtam játszani, csak egy kis részt nem láttam a pályából, a felém eső területen. Így is 8-9 lett a vége! J A pult magasan található, de bár széket nem láttam (szintén meg se kérdeztem L).
Valóban van mozgássérült wc. Nem a legkomfortosabb, viszont teljesen használható. A wc kagyló magasabban van az átlagosnál. (Korlátra nem emlékszem) A csap alá be lehet férni, és a kis tükör is jó magasságban lóg. Itt található még, egy asztal, amin egy mobil pelenkázó fekszik.
A kerti rész ránézésre akadálymentes, a padok elmozdíthatók, de az asztal végében is helyet lehet foglalni, csak a lábától nem lehet behúzódni alá teljesen. De ki nem próbáltam, mert hideg és sötét volt. Kedves, udvarias kiszolgálással és mennyi hamival találkoztunk itt.dsc_7796.JPG


Il Prímo étterem

6300 Kalocsa, Szent István király út 51.
https://www.google.hu/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiW_PvhgtPQAhUMI8AKHSx_CKUQFggiMAE&url=https%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Filprimoetterem%2F&usg=AFQjCNHGY8lLbYOpXUXi8jWB17RP1ZxnYA&sig2=ysbfk_dD2SB4tMJ-k5BcwA


A Pilvax Hotel-től kaptunk ide kedvezményt. A Hotelhez közel, a sétáló utcában található. A Bejáratnál 2 lépcső fogadott bennünket. A pincér amint meglátta, hogy igyekszünk bemenni, jött segíteni. Az ajtó nem csukódik vissza magától. Nem fogadtunk el segítséget. Kaptunk egy csendes asztalt. A székemet egyből kiemelték a helyéről, így könnyen odagurulhattam az asztalhoz. A wc az alagsorban található, itt is segíteni szerettek volna, hogy ketten levisznek. Mi nem fogadtuk el, de biztosan elbírtak volna ;) Odalent már elég tág a folyosó, elfértem volna a kerekesszékkel, és a wc-hez is be tudtam volna kanyarodni. Csak az ajtót nem lehetett volna becsukni, ami azért is hátrány, mert a férfi wc hátrébb helyezkedik el. A csap használható, nem lehetne alá beférni. De még talán a tükörbe is látnám magam ülő helyzetben.

Finomakat ettünk, kedves, udvarias kiszolgálásban volt részünk.
Nyáron egy terasz része is van. De az is egy nagy lépcsős történet.

 

Kalocsai Csajdakert étterem

6300 Kalocsa, Csajda u. 2.
http://www.csajdakertetterem.hu/

Az internetes képek alapján, úgy láttam, hogy nincs lépcső sem és a wc-hez is be lehet jutni. Az étterem parkolójától 1 lépcső keresztezi utunkat. Mellette füvön meg lehet közelíteni a lejtős feljárót. Viszont ha az éteremmel szembe parkolunk, ott simán fel lehet menni. 2 ajtó közül mi a jobb oldalit választottuk. Könnyű nyithatósággal, kis küszöbbel rendelkezett. Ahogy beléptünk, nem láttunk senkit. Szembe egy bárpult – viszonylag magas – jobbra megterített asztalok, székek fogadtak minket. Hamar megjelent egy pincérnő, aki érdeklődött, mit szeretnénk. Ebédelni. Nyílt meglepődése után, mondta, hogy válasszunk asztalt. Ezek után semmi arra utaló jelet nem láttunk, hogy zavarnánk. De nem derült ki, miért lepődött meg annyira. A széket arrébb tették, hogy be tudjak gurulni az asztal alá. A wc könnyen megközelíthető az asztalok közötti folyosón. Az ajtaja kifele nyitható és minimális küszöbbel rendelkezik. Bent két wc fülke van. Melyből a szemköztibe fértem be. Ennek az ajtaja nem becsukható, így szerencse, hogy más nem jött be, mert úgy szinte az összes asztalra ráláthattam volna, miközben végzem a dolgom. A csapnál kezet tudtam mosni, bár csak oldalról, nehezen elértem a szappant és a kukát is, aminek billenős teteje volt. Az egyik rendelésemnél oda szerettem volna menni a pincérhez. Ekkor szembesültem egy lépcsővel és ekkor láttam, hogy a lépcső túl oldalán van egy másik rész is, emberekkel. Ide nem jutottam le, de gondolom a másik ajtó oda vezetett volna. Végül nem nyitottam be, hogy megnézzem, hova vezet a rejtélyes ajtó.
Finom túró gombócot ettünk itt. dsc_7907.JPG


Csajda Gyógyfürdő és Uszoda

6300 Kalocsa, Csajda u.1.
http://www.termalfurdo.hu/furdo/csajda-furdo-183

A Csajdakert étterem parkolójából már látni lehetett, de fogalmunk se volt, hol a bejárat és hogy jutunk le. Végül tovább kellett még menni a Kossuth Lajos utcán, és az első úton, ami elég rossz minőségű, kellett lemennünk. Egyébként autó nélkül is megközelíthető, mert bicikli út van az autó út mellett. A bejáratnál egy lankás beton rámpa fogadott minket. Jó kezdet, úgy néz ki akadálymentes, – előzőleg nem tudtam őket elérni telefonon – bent egy nagyobb tér. Benne csocsó, pár ülőhely, és a kasszás bódé. Kedves néni viszonylag magasan ült, így jól láttam. A kis ablakon lenézve rám, mikor kértem volna a jegyet, tájékoztatott, hogy tegnap az éjszakai fürdőzés során elromlott a gyógyvizes medence, a szerelőt meg nem érik el, mert vasárnap van, de folyamatosan hívogatják. Így csak a gyerek medence, az úszómedence és a szauna áll rendelkezésünkre. Viszont lejjebb vitték a jegyárakat emiatt. Kisebb tanakodás után végül úgy döntöttünk nem megyünk be.

 

Csajdakert

6300 Kalocsa, Csajdakert

Lehet, hogy azért mert ősszel voltunk, de inkább a körbe se néznék kategóriába tartozott nálam. Eléggé elhagyatott volt, rossz földúttal, mindentől lejjebb.

 

Érsekkert

6300 Kalocsa, Érsekkert
https://evfaja.okotars.hu/fa/2014/magas-koris-kalocsan

Az Érsekkert ősszel is szép volt! Végig lehet menni kerekes székkel, szépen, padkák nélkül. Ha nyáron tévednénk ide, a színpadot, az első sorból tudjuk nézni. A rendezvény központnak is akadálymentes bejárata van, mivel zárva volt, nem tudtunk bemenni, de kintről egy új épületnek tűnt, ami ránézésre biztosan akadálymentes ;) A kőrisfát mi nem találtuk meg, de nem is igazán tudtuk mit keresünk pontosan. Viszont egy mókus a távolban vidáman ugrált egyik fáról a másikra. Valami érdekes terméssel is találkoztunk, az ugyan már nem az akadálymentes részen, hanem a töltésen volt.dsc_7837.JPG

 

Kubikus Park

6300 Kalocsa, Alkotmány u.

Szép, rendezett, egysíkú park, a folyó mentén. Jó minőségi gyalogos és bicikli úttal. Egy modernebb játszótér van benne, simán be lehet gurulni a kerítésnél. A játszi nagy részén a tipikus gumipala van, amin csak kicsit nehezebb a közlekedés, mint máshol. Az épület zárva volt, a hidegre való tekintettel, de lépcsőt nem láttam a közelben. :) 

 

Paprika Múzeum

6300 Kalocsa, Hunyadi utca 2.
http://paprika.asztrik.hu/

A Google-val többször megjártam, így ennél a múzeumnál is. Így aztán nem volt nyitva, amikor odamentünk, hogy megnézzük. Kívülről csak annyi látszik, hogy egy nagy lépcső van és egy hatalmas ajtó – ami nem nyílt. Az interneten feldobott képek, nem messze vannak a paprika múzeumtól, vagy az is a része – nem tudom, ez is zárva volt – de ez a korona étterem, amihez szintén 2 lépcső vezet már kintről is.

 

Viski Károly Múzeum

6300 Kalocsa, Szent István király út 25.
http://www.viskikarolymuzeum.hu/

Szintén zárva volt, amikor Kalocsán tartózkodtunk – ez a téli szezon. Kintről több lépcső, és szűk ajtó látszott, aminek maximum mindkét szárnyát kinyitva férnék be.

 

Buszpályaudvar

6300 Kalocsa, Malatin tér 1.
http://www.kunsagvolan.hu/index.php/hu/elerhetosegek

Szépen felújított pályaudvar. Könnyedén be lehet gurulni a várakozó térre. A sima wc-hez nem vezet lépcső. Tüzetesebben nem néztem körül, alacsony padlós buszt se láttam – ami nem jelenti azt, hogy nincs!

 

RÉV

Paks-Géderlak
http://www.fishworld.eu/hu/komp/paks-gederlak-komp

Paks irányába akkor indul vissza, amikor a Paksiról leszálltak és a Géderlakiak meg fel. :)
Hosszú – kb. 3 km -, rossz minőségű aszfaltos út vezet ki a kompig. Akompra a kocsiban ülve gurultunk fel, de a kompon kiszálltunk. Tudtam rajta jönni-menni. A kerekesszékkel hagytam el a hajót, ami simán egy kisebb padkának megfelelően ment.dsc_7933.JPG