Vác - városnézés

Vác

 

Vácott egy napot töltöttem, de sehova nem tértem be. Ránézésre, nem túl akadálymentes, legtöbb helyen minimum 1-2 lépcsőt látni a bejáratoknál, viszont meglepetésként ért a mozgássérült illemhely. Még vissza fogok térni és részletesebb leírást adok majd.

vac_1.jpg
Vasútállomás

2600 Vác, Széchenyi István utca 42.
https://www.mavcsoport.hu/mav-start/belfoldi-utazas/vasutallomas/vac

Az egész állomás szépen fel van újítva, uniós szintű. Liftekkel lehet megközelíteni a peronokat. A Vasút utca felé rámpa van az aluljáróból. Az állomás épületéhez is rámpa vezet oldalról. A peronok szintben vannak a Stadler Flirt vonatokkal. Én át tudtam „ugrani”, de persze nagy a rés van a kettő között. A Nyugati pályaudvarnál nincs teljesen szintben, ott egy padkának megfelelő a magasság, ott is fel és le tudtam szállni egyedül, de ez csak abban az esetben, ha az 1-8-as vágányról induló a vonattal utaztam.

 

Vasutas Kávéház

2600 Vác, Széchenyi István utca 41.
http://www.vacvasutaskavehaz.com/

Ide sem tértem be, viszont kívülről nem volt lépcső, és úgy tűnt a wc is elérhető számunkra. Az asztalok se tűntek túl magasnak és a székek is mozdíthatóak.

 

Mozgi wc

2600 Vác, Piac utca
http://szavad.hu/uj-nyilvanos-wc-meno/ 

A Március 15. tér-en jelzi egy tábla, merre található az illemhely. Úgy mentünk oda, hogy úgyis be kell majd ülnünk egy kávézóba, hisz igazából még nem is találkoztunk működő nyilvános mozgássérült wc-vel – ilyen formában. Így nagy meglepetésként ért minket, hogy az egyetlen női wc teljesen akadálymentes volt. Kis küszöb után nagy tér, kapaszkodó, a tükörbe láthatom magam, a szemetes könnyen használható! A férfi wc nem üzemelt.

 

Duna part

2600 Vác, Liszt Ferenc sétány 24. - József Attila sétány 7.
http://vac.utisugo.hu/latnivalok/duna-parti-setany-vac-86936.html 

Mi a börtön és fegyház északi oldala felől közelítettük meg a Duna parti bicikli utat. Ezt nem ajánlom! Macskakő és füves rész, nem a legjobb élmény! A Duna part mentén végig bicikli út és jól járható sétány vezet. A kilátás számomra élvezetesebb volt néhol a bicikli útról, de ez nyáron nehezen lehetséges, hisz rengeteg biciklis szeli át Vácot. A RÉV-hez is könnyen le lehet gurulni. A part mentén található nyilvános wc-nél se volt kívülről lépcső, viszont így télen be volt zárva. Az Eszterházy Károly utcán távoztunk a partról a tér felé. Igen meredek az út felfele, jó és rossz hír, hogy a macskaköves résznél is szépen össze vannak illesztve a kövek. Fel tudtam menni, elsőre, lassú haladással, sok erőkifejtéssel. Másodszorra járókelők jöttek segíteni és hát nem tiltakoztam!

 vac_2.jpg

A Tér

2600 Vác, Március 15. Tér
http://www.vac.hu/vac/nevezetesseg.html

Ez a tér is szépen fel van újítva, ahol macskakő van, ott is jól járható. Itt is csak egy két lépcső nélküli bejárattal találkoztam.



Összességében jól járhatóak Vác utcái és szerintem nagyszerű, hogy az illemhely is el van intézve. Egy szimpla városnézés vagy Duna partozásnál semmi akadályba nem ütköztem. Igyekszem felfedezni majd, hova lehet beülni egy ebédre vagy egy teára. :)