Aktív kerekesszék íratás 2014 Augusztusától 2015 januárjáig

Augusztusban kezdtem el csináltatni a közgyógy igazolványt és januárban kaptam kézhez a kerekesszéket. Tehát kb 5-6 hónap a megkezdéstől az átvételig. A kerekesszék kihordási idejét, a felíratás dátumához kell mérni.

Korábban Orto-profilos székem volt, az 5-6 év alatt, azon kívül, hogy külső belső gumit kellett cserélni, az elkopás és lyukadás miatt. És az első kerekem is elkopott többször. Nagyobb baja nem volt. A fékek talán kétszer lettek újra meghúzva. A festék kicsit lekopott a váz egy részéről és az egyik kerékről. A huzat is elkezdett szétfesleni, de csak kb.: 4-5 év után, a háttámlánál.

Hosszas böngészés után, most a Meyra szék tetszett meg. Oldalak, cégek, ahonnan válogattam:
http://www.coloursrehab.hu/mindennapiszekek.php

http://www.meyra.hu/kerekesszek

http://www.ortoprofil.hu/kerekesszek.html

http://professionals.ottobock.hu/cps/rde/xchg/ob_hu_hu/hs.xsl/36120.html

http://www.rehabzrt.hu/product,products,267.html

http://www.rehab-hungaria.hu/?products=b-4215-modern-merevvazas-aktiv-kerekesszek

http://www.rex-san.hu/termekek

http://sejk.oep.hu/content.php?s=catalog&portallang=hu

 

Fontos megnézni, hogy támogatja-e az állam, vagy sem a széket! Ugyanis én elsőre egy Colours-os széket néztem ki. A térítési díj, csak azokra vonatkozik, akik indokoltan, köz gyógy igazolványra, a kihordási idő előtt szeretnének széket íratni. Amúgy ingyen van, csak a „tartozékokat” kell kifizetni.
Ami az én felíratásomnál egy lehajtható toló kar lett volna, de nem éri meg rendelni. A sima sem áll kijjebb. Én ezt már csak a tapasztalatom után tudtam meg, így visszacseréltettem. A kifizetett pénznek a felét kaptam vissza a csere után. Nekem a kereket túl közel rakták a vázhoz, amikor két kerékre álltam, összeért a váz és a kerék, ezért újra elvitték. Azt mondták, csak beállítás kérdése. Kb.: két alkalom után sikerült megjavítani rendesen, azóta jól szuperál! (3éve)

 

A felíratáshoz szükséges:

Személyi igazolvány
Lakcím kártya
TAJ kártya

Közgyógy igazolvány
Igénylése:

  • Internetről letölteni a papírt, kitölteni -> Alanyi jogon igényelni ( számú melléklet a 63/2006. (III. 27.) Korm. rendelethez)
  • ORSZIS papírt csatolni hozzá (Orvosi szakvéleményt, amivel igazolod, hogy miért kell)
  • Bankszámla kivonatot csatolni (Jövedelemigazolás miatt)
  • Helyi önkormányzatnak kell beküldeni a kérelmet

Orvosi beutaló (háziorvostól/gyerekorvostól) Ortopéd orvoshoz, aki felírja a kerekes széket

  • A beutalón a következők legyenek rajta: (Ezeket a biztonság kedvéért, aktuálisan meg lehet kérdezni a cégnél, ahol felírják a széket)
    - A hely, ahol felírják a kerekesszéket (pl: Országos Orvosi Rehabilitációs Intézet)
    - Ortopéd orvos neve (aki felírja a széket)
    - Vegyes profilú
    - Mozgásszervi Rehabilitációs Osztály Ambuláns Kezelés
    - Aktív kerekes szék felíratása és orvosi vizsgálat
  • Orvosi leletek-et és a beutalót kell vinni az Ortopéd orvoshoz

Munkáltatói igazolás/Iskolalátogatási igazolás (Indokolni kell az OEP-nél, miért szükséges ez a fajta szék)

Menet:

  1. Legyen érvényes köz gyógy igazolvány
  2. Kerekes szék kiválasztása, esetleg hasonló kipróbálása
  3. Orvosi beutaló, Ortopéd orvos-i vizsgálat, szék felírása
  4. A kerekes széket gyártó cég elküldi az orvosi beutalót és egy igénylést a kerekesszékhez, az OEP-hez
  5. Az OEP elbírálja, vagy kijön házhoz és felméri a terepet. (Nézi, hogy akadálymentes-e a hely ahol élsz, tehát, hogy fogod-e tudni használni a széket, szükséges-e egyáltalán a szék) vagy csak küldi postán az engedélyt (amennyiben megadja). Kb 1 hónap.
  6. Amit megkapsz postán, vissza kell vinni a kerekes széket gyártó céghez
  7. Várni, hogy elkészüljön a kerekesszék, és át tudd venni. Telefonon értesítenek. Nekem kihozták házhoz. Kifizetni az árát. Amennyiben van.
  8.  Postán küldik a számlát.

    Ha valami nem érthető, írj nyugodtan! Ha tudok, segítek! A közgyógy igazolványnál, amit kihúztam részt, azt a papírt nem tudom, hogy elfogadják-e még. Szerintem amúgy igen, de hamarosan feltöltök egy másikat, ami 2015 áprilisától érvényes. Én egyébként a MEYRA-hoz mentem be személyesen, és ott érdeklődtem, hogy mi a teendő, ha fel szeretném íratni a széket.