Harkány, Siklós, Pécsi TV-torony

Harkány

 

Az utcákon könnyedén tudtam közlekedni, rámpa a központban mindenhol van az átkelőhelyeknél. Az utcákat csak néhol törték fel a fák gyökerei. Alacsony padlós buszt nem láttam. Összességében szerintem elég akadálymentes, én szívesen ajánlom egy hétvégi kikapcsolódáshoz. Több program lehetőség nagyon nincs, hacsak nem szeretnénk végig kóstolni az összes Villányi bort, vagy 1 héten keresztül fürdőzni, esetleg a többi közelebbi távolabbi helységekbe ellátogatni. ;)

 

Harkányi Psoriasis Centrum

7815 Harkány, Zsigmondy sétány 1.
http://psoriasiscentrum.hu/

Mi itt szálltunk meg, engem kicsit zavart, hogy kikapcsolódásunk folyamán is egy „rehabilitációs hotel” adott nekünk fekhelyet, ahol a kórházi ágyak mellett (aminek az elektromos része nem működött), nővérhívó is volt a szobában több helyen. Ezen kívül a nővér pultnál – ami alacsonyan volt rendesen - tudtuk átvenni a fürdőköpenyünket (ez egyébként járt a szálláshoz.) Ami még rossz volt, hogy a fürdőben tipikus büdös csatorna szag volt. (Korábbi információim szerint, ez akkor van, ha nem sűrűn használják a wc-t, persze lehet, hogy ez egy téves állítás.) A szagelszívó se szívta ki a kellemetlen szagot.

DE! A fő út mellett található a szállás, csak egy kis park választja el a kettőt egymástól. Szépen be van rendezve, elegáns, akár egy 3-4 csillagos szállodának is elmenne. Tulajdonképp, ha bármi történne, van orvosi felügyelet (az, hogy milyen, szerencsére nem volt alkalmunk kipróbálni). Mi a második emeleten laktunk, ahonnan tűz esetén lift nélkül ki lehetett jutni az épületből, egy nem túl meredek rámpán. A parkolóban 2 mozgássérült hely van. A bejáratnál az első ajtót kicsit nehezebb kinyitni, mint a második fotocellás ajtót. J A recepciós pult magasan van első ránézésre. De jobb oldalt a saroknál le van eresztve a fal, így könnyedén be lehet látni. Bár most valami virág volt a közepén. A lifthez egy lankás rámpa vezet. A liftben a tükörben csak a fejem búbját láttam. A gombokat meg tudtam nyomni könnyedén, de nem voltak túl alacsonyan. A liftajtó magától nyílt, csukódott. A szobánk ajtajához két mágnes kártya volt. A bejutáson kívül ezzel működött az áram is és így a fűtés is. Viszont az ajtót nagyon nehéz kinyitni, befelé nyílik. Az előszobában mozgásérzékelő lámpa van, ami rendszerint az én mozgásom nem érzékelte. A villanykapcsolók alacsonyan találhatóak. A hőmérséklet szabályzó már kicsit feljebb, de az is elérhető. A fogas a falon van, lejjebb is feljebb is lehet akasztani a kabátokat, stb. Polcok, éjjeli szekrények, az asztal a ruhásszekrény jó magasságban van. Könnyen kezelhetőek. Az akasztós rész is lejjebb van, így könnyen fel tudtam akasztani a ruhám. Az ágy kb.: a székemmel egy magasságban van beállítva. Az olvasó lámpa egy része egy helyben állt, egy részét pedig oda lehetett állítani ahova szeretnéd, hogy világítson! A kb. 19 colos lapos tv-n nem sikerült behoznunk a youtube-ot se az internetet, de lehet, hogy ez csak a mi hozzáértésünk hiánya miatt volt. Végül egy tv műsort néztünk.  A szobához tartozott egy mini hűtő is, ami máshol meg szokott lenni töltve drága csokikkal, italokkal. Itt legalább működött és be tudtuk rakni a maradék vacsorám, hogy ne romoljon meg! Kérésre kaptunk kiságyat is és az étterem résznél volt etető szék is. Az erkélyről a főútra és a parkra láttunk rá. Az erkély ajtó könnyen nyitható és a sötétítő függöny és redőny mellett szúnyogháló is volt az ajtón! Az erkélyen pár műanyag tipikus műanyag szék és egy kis hozzá illő kör asztalka. A fürdőszoba egybe volt a wc-vel. Az ajtó becsukását egy kapaszkodó segítette itt. A wc magasított volt. Mindkét oldalán kapaszkodóval. A az öblítő gomb mögötte a falon kicsit nehézkesen érhető el. A kis kuka inkább lábbal nyitható, de persze kézzel is megoldható. Elég gagyi egyrétegű wc-papírt kaptunk. A zuhanyzónál semmi padka nincs, de nem folyt szét az egész fürdőben a koszos víz! Itt is található kapaszkodó két oldalt. Eleinte erősen fogtam az egyik oldalt, nem éreztem túl biztosnak az elég kicsi lehajtható ülőkét, ami még viszonylag magasan is volt, (éppen leért a lábam.) A csap rendben volt, a folyékony szappanadagoló szenzoros. Törülközővel elláttak minket rendesen, amit vagy a kapaszkodókra vagy a radiátorra tudtunk felakasztani. A hajszárító is jó magasságban volt és a tükörben is láttam az arcom rendesen. De az előszobában volt egy egész alakos tükör is.
Első reggel még reggeli előtt, kopogtak hozzánk, nem szóltunk vissza, nem nagyon értettük, majd bejöttek a szobánkba. Hoztak egy szép gyümölcs tálat! Nagyon guszta volt. Második reggel ismét kopogtak, ekkor egyedül voltam. Mondtam, hogy szabad. Bejött két fehér ruhás hölgy. Vizitre jöttek. A meglepődés után csak figyeltem a további fejleményeket, miszerint mondták, hogy de valószínűleg nem ide, mert ők Varga urat keresik, csak összekeveredtek a szobaszámok, és ne haragudjak a zavarásért. Már kifele tartottak, gondoltam mondom nekik, hogy itt van egy Varga úr, de aztán úgy döntöttem ne húzzuk egymás idejét. :)

A Svédasztalos reggelinél is szinte minden jól volt kialakítva. Egyedül a melegen tartó edénybe nem láttam bele, de nehézkesen szedni onnan is tudtam. Ezen kívül mindent elértem. Az asztal alá befértem, a székek könnyen elmozdíthatóak, amiből van karfás és karfa nélküli változat is. Az étel tipikus svéd asztal. Van mindenből egy kevés és persze ha elfogy pótolják. Két reggelt töltöttünk itt a felvágottnál és a rántottánál is vettünk észre változást. Illetve szomorúságomra, második nap nem volt narancslé, kicsit kicsúsztunk az étkezési időből, de nem tették szóvá. A vacsorát máshol fogyasztottuk, de néha éreztük az illatokat és mennyeiek voltak!
A szálláshoz tartozott több féle medence, szauna, de ezeknek megvan, hogy mikor lehet őket használni. Mi már csak az estit próbáltuk ki, amihez egy föld alatti folyosón át kellett menni a kórház épületbe. Többször is kértünk útbaigazítást, nem volt teljesen egyértelmű elsőre, hogy hol merre menjünk. Útközben rámpák voltak, nem volt túl lankás, de túl meredek sem. Mivel már este volt, csak a bezárt Maninkűr-Pedikűröst, Fodrászatot és könyv szigetet láthattuk. De lépcső nem volt előttük és az ajtók is megfelelő szélességűek voltak. Már majdnem a medencéknél voltunk, hisz az öltözőt már megtaláltuk, de mi már a szobánkba átöltöztünk.. Kerestünk tovább, amikor egy úszómester kérdezte, hogy a fürdőt keressük? Az öltözőn keresztül lehet bemenni. Az öltözőben elfértem kényelmesen, minden műanyag függönyt arrébb húzott nekem az úszómester. A tusolóhoz volt bekészítve műanyag szék, és a szekrényeknél is volt alsó sor, amit kényelmesen tudtam volna használni. Vízbe emelő híján, felajánlotta, hogy bevisz a vízbe. De nem volt rá szükség
J A két medence közül egyiknél sem mély a víz, nem is túl nagyok, inkább az üljünk benne és pezsegjünk változat, de egy kis úszkáláshoz is jó lehet. Az infra szauna 3 személyes, az ajtaja kifelé nyílt, de szerintem nem tudtam volna egyedül átülni, a nagyobb küszöb miatt. Utána zuhanyzási lehetőség van.
Napközben elnéztem a másik medence tér felé is. Itt a női vagy férfi öltözőn keresztül lehet bejutni a medence térbe, de amikor már átjutottam az öltözőn, láttam, hogy van mozgássérült öltöző, zuhanyzó is egyben. Ez a közös folyosó részen. Több medencéhez van mobil beemelő, és látszólag folyamatosan van egy ember, aki felügyeli az úszókat. Én itt nem csobbantam, de gyanítom, hogyha nem utcai ruhában lettem volna, felajánlottak volna segítséget.

Összességében jó hely, és ha kezelésekre jövünk kész luxus! :)

 

Rostély

7815 Harkány, Kossuth Lajos utca

Eredetileg az Ametiszt Étterembe készültünk, de ők már nem fogadtak vendégeket és engem zavart is az 5-6 lépcső. A késő esti válogatás miatt és mert szimpatikus volt kívülről, végül erre az étteremre esett a választásunk.  Kb. 2+3 nagyobb lépcső vezetett a benti részhez. (Érdekes módon itt nem zavart.) Előtte kis teraszos rész, de hát így mínusz fokokban nem volt kedvünk a friss levegőn evéshez. A pincér azonnal felajánlotta a segítséget és el is fogadtuk befelé és kifelé menet is. Odabent a legközelebbi asztalnál kínáltak helyet, de mi végül inkább egy sarokban foglaltunk helyet. A wc-re nem mentem el, de ránézésre elég nagyok voltak az ajtók, viszont asztaltól kicsit nehezebben megközelíthető. Kedves kiszolgálásunk volt, nagyon finom ételeket ehettünk, a fő étel mellé a tulajdonostól kaptunk előételt is, ami szintén mennyei volt. Finom bort is kóstolhattunk itt, mint kiderült jól döntöttünk, hogy a pincértől kértünk tanácsot, mert előtte pincészetben dolgozott. Idén nyitottak és a kolbász a specialitásuk, mindenkinek ajánlom, aki szeretne egy jó kolbászt enni egy finom bor mellett!

 

Piroska Étterem

7815 Harkány, Rózsa utca 1.
https://www.facebook.com/piroska.harkany/

Eredetileg a Szigeti Csárdába készültünk, de az ebben az idényben zárva tartott, amivel a kapuja előtt kellett szembesülnünk. Viszont az utcában láttuk, ezt az éttermet és szimpatikusnak tűnt, pár előtte parkoló autó is és a látszólag lépcső nélküli bejárat is arra bíztatott minket, hogy térjünk be, no meg éhesek is voltunk. Fogadtak minket, szintén vacsora utáni időpontban. A kedves tulajdonos mutatta az utat, több rész is volt, ahogy haladtunk befele, egyre melegebb. Természetesen legbelül foglaltunk helyet, az való ilyenkor az egy helyben ülésre. Itt padok voltak, így átültem, ha az asztal végében foglaltam volna helyet, eléggé útban lettem volna a vendégeknek is. Kijjebb voltak székkel körül vett asztalok is. Egy lépcső sem volt, és az ajtók kétszárnyúak, a tulaj mindegyiket kérdés nélkül kinyitotta. A valószínűleg szerb származású ember kedves volt velünk. Végül egy egyszemélyes tálat rendeltünk, amin többféle horvát étel is volt. Finomakat ettünk!

A mellékhelységhez befértem, talán itt volt egy kis szintkülönbség. Sajnos elég hideg volt, de legalább hamar végeztem. A kézmosásnál még jobban átfagytam. A tükörben nem láttam magam. Elfogyasztottuk a borunkat majd jóllakottan távoztunk.

 

Robinson Étterem

7815 Harkány, Kossuth Lajos utca 7.
www.robinson-etterem.hu

Már kívülről is csábító, de nem ezt terveztük be. Érdeklődtünk meddig vannak nyitva, de még nem voltunk éhesek, úgy hogy nem maradtunk. A teraszra az egy lépcső mentén egy kis lankás rámpa vezet, és innen már könnyen be lehet menni. A wc-hez nem láttam lépcsőt. Legközelebb, ha erre járok, biztosan betérek ide!
 

 

Buffalo Pizzéria

7815 Harkány, Kossuth Lajos utca 9.
www.buffaloharkany.hu
 

Itt is érdeklődtünk, hogy meddig vannak nyitva, de még korábban zártak. Itt is, mint a Robinson-nál egy kis rámpa vezetett a teraszhoz, utána sima a bejutás, viszont látszólag nem fértem volna át a padok között és így a wc-t sem tudtam volna megközelíteni. De ez csak elméleti dolog.

 

 

Hamburgerség

7815 Harkány, Kossuth Lajos utca 9.
https://www.facebook.com/hamburgerseg/ 

Nagyon jól néz ki! Tiszta átverés. Nekem bejött! De nem tértünk, de lépcső nélkül be lehetett jutni az ajtón. És házhoz is szállítanak.

 p_20170119_102646.jpg

Harkányi termálfürdő

7815 Harkány, Bajcsy-Zsilinszky u. 5.
www.harkanyfurdo.hu 

Mielőtt eljönnénk, érdemes megnézni, hogy a háziorvos milyen beutalókat tud felírni. Belépőre, masszázsra esetleg egyéb szolgáltatásra. Mi már a pénztárnál szembesültünk vele, hogy olcsóbban is megúszhattuk volna! Több bejárat is van, ami kerekes székkel is használható, viszont egy kijárat biztosan van, ami forgókapus és semmi esetben sem tudunk rajta kimenni. Az út a benti részig viszonylag hosszú. A pénztár és a szolgáltatásokért fizetős pult alacsonyan van, de valahogy ahhoz, hogy lássuk egymást vagy hajolgatni vagy nyújtózkodni kell.. Az egész fürdő területe akadály mentes. Néhol rámpa, néhol lift segíti a tovább jutást. Van egy-egy öltöző kabin ahova be férünk kényelmesen kerekes székkel, ez eredetileg több személyes öltözésre van, de velem egyszerre maximum egy személy tartózkodott. Viszont remek lehetőség egy kis beszélgetésre ;) A ruhatárhoz könnyen be lehet adni a ruhát, és akik átveszik nagyon segítőkészek! A wc állapota, nos hát nem mai.. de van több helyen is mozgássérült helység, rendes felszereltséggel. Van egy mobil beemelő szerkezet a gyógyvízhez, ezt nem használtam, de gondolom ha szólunk használható. A gyógyívnél ha bentről közelítjük meg a medencéket, a jobb oldalinál tudunk kimenni a fedetlen részhez, a vízen keresztül, lépcső nélkül és ezen a részen van lehetőség egy kis edzésre, úszásra is. :) A kinti medencénél egy tábla tájékoztat minket a víz összetételéről. A pihenő részt kényelmesen tudjuk használni, az asztalokhoz székek vannak, a pihenőágyak átlagos magasságúak, a büfé pultja alacsonyan található és a gyógyvízből is gond nélkül fogyaszthatunk, persze csak mértékkel! A wellness rész és az igazi pihenő hely az emeleten található. Itt úszómester óvja épségünket. A szimmetrikusan kialakított medencetéren kényelmesen lehet mozogni, ezen az emeleten viszont nincs mozgássérült wc, de én a simába befértem simán. A jacuzziba nem tudtam egyedül  beszállni, míg a másik két medencébe a medence széléről igen, bár ezeknek is inkább asztalmagasságú a szélük, úgyhogy kis kihívás volt. A szaunákhoz az előttük lévő lépcső és a túl sok hűtés miatt szintén nem tudtam egyedül bemenni, a szék szerintem nem is fért volna be, az ajtóból pedig nem tudtam volna át pattanni. Viszont nagyon tetszik a "mintha csak dézsából öntenék" hűtési lehetőség a szaunázás után, persze kérdés, hogy utána mikorra szárad meg a kocsim, de egy műanyag szék segítségével, vagy leülve a földre, remekül használható egy kis segítséggel, ugyanis a madzag elég rövid. A bejáratnál a shop teljesen jól van kialakítva, itt beszerezhetjük a napi újságunkat, szuveníreket és bármit amit otthon hagytunk vagy eltűnt a fürdő területén, pl.: törölköző. Egy kis emelő szerkezettel lehet felmenni a kb 4-5 lépcsőn a masszázs, étterem, kis játszótér részig, ehhez a kulcs a jegyellenőrnél található. Már fél órával korábban odamentem, gondolván "kulcskeresés és úgyse tudja melyik gombot kell nyomni alapon" és láss csodát, egyből tudta hova kell nyúlni és értett is hozzá az a személy, aki ki volt jelölve a kezelésére. Pozitív meglepetés! A thai masszázson egy thai nő gyurmázott minket, aki csak kicsit tudott magyarul és angolul is elég nagy akcentussal, de nagyon kedves és nyitott volt. A már megszokott magas és keskeny masszázs asztal helyett, egy alacsonyabb szélesebb fogadott minket, mivel masszázs közben mellénk ült és nem csak kézzel masszírozott. Az ebédlőhöz egy üveg ajtón keresztül jutottunk be. Kacsát rendeltünk, mert időszűkében voltunk és azt mondták, ez van elkészítve, a többi több idő. Meglepő módon elég ízletes volt. Itt is elég komfortosan éreztem magam, minden megfelelő szintben volt. 
A kinti részt végig jártuk, de télen nem sok mindent tudtunk kipróbálni. A csúszdákhoz lépcső vezet, de ahogy láttam a legtöbb medencéhez oda lehet jutni és az étkezős részhez is rámpa mutatja az utat. Tábla jelezte, hogy kint is helyeztek el mozgássérült wc-t.

Összességében én nagyon meg vagyok elégedve a fürdővel, lehetne rajta csiszolni természetesen, mint mindenen, de remekül tudtam közlekedni, és mindenre volt lehetőségem, nem éreztem azt, hogy teher lennék, mert fel szeretnék menni a 4 lépcsőn, vagy mert segíteni kell kihozni az ételt, esetleg mert nem tökéletes a testem egy masszázshoz. Mindenkinek nyugodt szívvel ajánlom!

 

3D múzeum

7815 Harkány, Szent István utca 40.
http://harkany.utisugo.hu/latnivalok/futo-laszlo-pal-muzeum-harkany-45095.html
 

Olyan, mintha egy családi házba lépnénk. Az ajtó könnyen nyílik és a küszöb is elenyésző. Elég sok hely van, a pult egy kis asztal, egy kedves nő a másik végén. Ő készséggel válaszol bármilyen kérdésünkre és bemutatja az érdekes dolgokat a termekben, ad egy kis útmutatót a kiállításhoz. Pl.: hogy csak ballról jobbra szabad haladni szigorúan (a művész kérése). A földszinten található a 3 terem, az előtérben fogas (amit egyedül nem tudtam használni), és 2 wc. A mozgássérült helyiség a férfi wc-ben található, semmi extra, van elég hely, egy kapaszkodó a falon, inkább a wc és a csap között, a csap rendesen használható és egy piszoár is van (ami nem is annyira meglepő). Az emeletre lépcsőjáró vezet, ami inkább csak érdekesség, mert már a művész lakhelye van. Nekem nagyon tetszett a kiállítás, néhány képnél nem sikerült látnom, amit kellett volna, néhánynál sok idő után megláttam (vagy épp nem láttam) és legtöbbször rendesen kijöttek a képek! Minden teremben van ülő alkalmatosság, ha eltöprengenél a képeken vagy elfáradnál.

 

Római Katolikus templom – Jézus szíve templom

7815 Harkány, Ady Endre utca 3.
http://plebaniaharkany.hu/ 

Még az egyik esti sétánkon szúrtam ki, hogy nem 30 lépcsővel kezdődik a templom. Így hát másnap reggel ott kezdtük a napot a reggeli után. Az egyik ajtó be volt zárva, itt kívülről egy lépcső volt, és láthatóan az egyik szárnyon nem fértem volna be. Körbe jártuk a kertet, gyanítom, hogy amúgy füves lett volna, most inkább csak havas volt. A képek és feliratok szépen látszanak. Végül a főbejáraton mentünk be, ahol szintén egy lépcső volt (nagy padka nagyságú), viszont tovább nem jutottunk, mert a következő üvegajtó már zárva volt. Ránézésre el tudtam volna közlekedni odabent is rendesen.

 20170120_103131.jpg

Spar

7815 Harkány, Kossuth Lajos utca 20.
https://www.nyitvatartas.info/spar-harkany-nyitvatartas-1944 

Nem mentünk be, de mindkét oldalról rámpa vezetett és a bejáratnál fotocellás ajtó volt. Gyanítom, hogy mint az összes többi Spar-ban, ebben is tudtam volna vásárolni. Ha más nem, egy kis segítséget kérve az eladóktól, vevőktől, hogy vegyék le a magasabban lévő dolgokat.

 

OTP ATM

7815 Harkány, Kossuth Lajos utca 20.

A Spar falába van beépítve. Kicsit magasan van, de a legfelső gombokat is elértem éppen. Viszont a szöveget alul nem tudtam olvasni, a dőlésszög miatt.

 

Tom Market

7815 Harkány, Kossuth Lajos utca 16.
http://www.tommarket.hu/gallery/view/36

Ez a bolt 22 óráig nyitva volt! De nem tértünk be, egy hatalmas lépcső van előtte és ránézésre odabent sincs nagy hely.

 

Hotel Arborétum

7815 Harkány, Siklósi út 21.
http://arboretumharkany.hu/hu/ 

Mi nem itt szálltunk meg, de az biztos, hogy a bejáratnál, egy lankás rámpa várja a nyomikat, a lépcsők mellett. :)

 

Siklósra végig bicikli út vezet, így könnyen átjuthatunk megnézni a várat vagy a dzsámit vagy fürdőzni egyet, ha a Harkányi fürdő már unalmas.

 

Malkocs bej dzsámi

7800 Siklós, Felszabadulás utca 3./Vörösmarty utca 2.
http://www.siklos.net/latnivalok/14-latnivalo/14-malkocs-bej-dzsamija.html

Mi a hó miatt a 3 lépcsőn mentünk le, de úgy láttuk hátulról megközelíthető. Viszont a bejutásnál is van egy nagy lépcső és küszöb, amihez szintén segítség szükséges. Odabent már csak egy nagy tér van, körbe lehet nézni. Ahol régen a nők álltak, oda lépcső vezet, így az ottani kilátás megmarad a járóknak.

 

Siklósi vár

7800 Siklós, Vajda János tér 8.
https://www.siklosivar.hu/

Mi kocsival érkeztünk, mozgássérült parkoló van. A kasszához hosszú rámpa vezet, használható, de nem hiszem, hogy szabvány. Odalent minden akadálymentes. Nekem ingyen volt, és volt kísérő jegy is. A várhoz fel lehet tekerni, de nem egy síkság J Néhol a nagyon meredek résznél van rámpa kapaszkodóval. Az udvarról nyílik egy ajtó, rajta tábla jelzi, hogy itt a wc. Bent még van pár kiállított tárgy is. A mozgássérült wc használható, de a wc deszka kisebb, mint a kagyló és a csap is nagyon lelóg. Viszont van ruha akasztó a falon, és mindkét oldalt kapaszkodó. A Lámpa és vészjelző alacsonyan található, az ajtó könnyen nyílik. Amúgy lankás rámpa vezet a helységig. Az udvarról kicsit meredekebb, de rövid rámpán lehet bemenni, egy régi ajtón a templomba. Kint tovább haladva egy kis előtérbe érkezünk, ahol egy szobron és a két ablakon kívül és egy lift van. A lifttel tudunk eljutni a rózsakertbe (ami most zárva volt, az ott dolgozók valami lefogyott lépcsőt is említettek). Egy másik emeleten több terembe kiállítások láthatók. A borospincébe és a borkészítést bemutató részre lépcsők vezetnek, de segítséggel itt még le lehet menni. Viszont az udvarból nyílik a kínzókamra, oda én még segítséggel se mennék le és nem csak a látvány miatt. Szép kilátás nyílik az ablakokból Siklósra és a pusztára. Én nagyon meglepődtem, hogy van olyan vár, ami akadály mentesítve van és még a lift se rossz épp akkor, amikor megyek! :)

 

Két Sirály étterem

7800 Siklós, Mária utca 3.
http://hovamenjek.hu/siklos/ket-siraly-etterem

Egy kis sétáló utcából nyílik. A bejáratnál nincs lépcső, és ha nem az eldugottabb részre szeretnél ülni, akkor az asztalokhoz sincs. A székek arrébb tehetőek. Viszont a wc-hez vezet egy lépcső. A női wc-be befértem, a külső ajtót be tudtam csukni. Lévén, hogy tél volt, itt viszont valamiért nem volt fűtés, hamar végeztem a kézmosással is. Mi egy két személyes tálat ettünk, 2 alkalom alatt fogyott el. Nekem ízlettek a horvát eredetű ételek is rajta.  

 

Pécsi kilátó étterem

7635 Pécs, Misinatető
http://www.tvtoronypecs.hu/

Bár elég nagy kitérő, kocsival könnyen útba ejthető (én nem most voltam, de gondoltam ide illesztem).
A parkolóból balról kerüljük meg a kilátót, így tudunk (elméletileg) lépcsők nélkül eljutni a toronyig. A torony belsejében lift van, ezzel tudunk felmenni a kilátóba, ahol egy meredek mobil rámpa segítségével a kilátást is meg tudjuk nézni. Az étterem egy kicsit lejjebb található. Nagyszerű panorámával, a szék elvehető, az üveg asztal alá be lehet férni kényelmesen. A wc-re már sajnos nem emlékszem tökéletesen, de használtam egyedül az biztos. :)